Namespotting een grote hit

07 december

VEBAN-lid de Naamafdeling bedenkt nieuwe namen, maar is ook altijd op zoek naar opvallende bestaande namen. Een fenomeen dat zij #namespotting noemen. Velen doen inmiddels mee en spotten de leukste, grappigste en opvallendste namen.

De Naamafdeling heeft het resultaat van ruim 5 jaar namespotting gebundeld in een boek dat begin deze maand is uitgekomen. En vanaf dat moment gaat het viral in de media: op Metronieuws, RTL Nieuws, Editie NL, Radio Veronica, Adformatie, Marketingtribune, RTL Z en nog een aantal online platforms; ze pikken het allemaal op.

Over Namespotting
We worden dagelijks geconfronteerd met honderden merknamen. Slechts weinigen daarvan zullen ons echter bijblijven. Een opvallende merknaam is daarom van groot belang. De naam wordt immers nog eerder geconsumeerd dan het product of dienst zelf.

Merknamenspecialist Hans Prummel (De Naamafdeling) heeft samen met mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) de 500 leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merknamen en bedrijfsnamen in dit boek verzameld. Met o.a. pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen.

Een leuk cadeau voor onder de boom? Je kunt het boek bestellen via deze link.

Bekijk hier de website van de Naamafdeling.