Incassobeleid

Incassobeleid

Op de algemene ledenvergadering van 21 november 2019 is er een nieuw incassobeleid vastgesteld met betrekking tot de contributiefacturen. De aanleiding hiervoor was om de operationele capaciteit zo min mogelijk te ‘verspillen’ aan debiteurenbeheer, iets wat toch ieder jaar weer veel tijd kost van ons verenigingsbureau.

Het vastgestelde proces in stappen:

  1. De facturen worden verstuurd met iDEAL-link via een geautomatiseerd systeem (PAYT). U ontvangt de factuur digitaal per e-mail en kunt met een paar klikken betalen.
  2. Na het verstrijken van de betalingstermijn (30 dagen) ontvangt u per e-mail een herinnering.
  3. U ontvangt een tweede herinnering na 60 dagen + waarschuwing incassoprocedure.
  4. Indien de factuur na 90 dagen niet betaald is, šstart de incassoprocedure. Dit betekent dat er €50 extra kosten bijkomen voor het niet betalende lid.
  5. Indien het incassotraject zover komt dat er nog meer extra kosten moeten worden gemaakt, worden deze altijd doorbelast aan het niet betalende lid.

Uiteraard gaan wij er vanuit dat het niet zover zal komen. Door de iDEAL-link proberen we het u zo makkelijk mogelijk te maken. Wij stellen het zeer op prijs als onze leden de factuur binnen de gestelde betalingstermijn voldoen.

Mocht u naar aanleiding van een factuur vragen hebben, of treft u onjuistheden aan? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, dit kan per e-mail aan info@veban.nl.