Groeien door online marketing met Whello

10 September

“Bedrijven moeten ons zien als partner. Samen zorgen we ervoor dat ze gaan groeien, dat is in ons gezamenlijk belang; hoe groter wij hun bedrijf maken hoe meer zij aan marketing kunnen besteden.”

Serge de Sousa, oprichter van Whello, weet duidelijk wat hij wil bereiken met zijn online marketing bedrijf: de investering in Whello moet een bedrijf meer klanten opleveren dan de kosten van een online marketing campagne.

Whello doet veel meer dan alleen online marketing. Het bedrijf begint altijd met de klant een goed concept en heldere propositie op papier te zetten. Een klant moet heel goed weten wat hem onderscheidt van zijn concurrenten en wat hij te bieden heeft. Van daaruit ontwikkelt Whello een online marketing strategie en stelt samen met de klant het doel van de campagne: zoveel klantcontacten, zoveel leads, zoveel afnames van een dienst of product.

“Wat wij in de praktijk merken is dat de klant vaak te makkelijk denkt over online marketing. Dit uit zich dan ook in campagnes die niet efficiënt genoeg zijn ingestoken, er onnodig veel budget doorheen gaat en er weinig tot niks meetbaar is. De ondernemer handelt te vaak op onderbuik gevoel terwijl dit absoluut niet nodig is. Zodra een campagne goed is opgezet kunnen we gaan handelen op cijfers en komen er zo tastbare verbeterpunten aan het licht.” – Serge de Sousa

Zijn klanten zijn heel verschillend. Zoals de yogaschool op de hoek, restaurant-keten Mr. Crab, het modemerk en webshop No-Mi.nl en de Hogeschool van Amsterdam. Zijn belangrijkste criterium: ondernemers die willen groeien. “We zijn opzoek naar ondernemers met ambities en die durven te investeren!”

Ambities te over bij Whello zelf. Begonnen met zijn tweeën in 2016 hebben ze nu achttien mensen in dienst en een afdeling in Indonesië met tien webdevelopers.

Tijdens de workshop zal compagnon en senior campagne specialist Nasser Al Kamouchi adviezen, tips en een inkijk geven in wat er allemaal mogelijk is op het gebied van online marketing.

Enkele eerste TIPS:

  1. Spreek van te voren goed af wat het doel is van een campagne en wat je wil bereiken. Bijvoorbeeld maximaal 10 euro per nieuwe contactaanvraag en 20% meer nieuwe klanten. Kortom: wanneer ben je blij met de uitkomsten van een campagne.
  2. Zorg dat je bedrijf goed terug te vinden is op Google maps met minstens 10 reviews.
  3. Als je besluit via Facebook of Google Ads online marketing te doen, doe het dan goed en niet halfzacht en meet alles van begin tot eind door.

Vooraf aan de borrel geeft Whello op 13 september een workshop online marketing, dan krijgt u nog veel meer bruikbare tips! Er zijn nog enkele plaatsen!